Künye İletişim Mobil
Giriş Sayfam Yap Favorilere Ekle Sitene Ekle RSS Üye Ol Üye Giriş
Anasayfa Foto Galeri Video Haber Seri İlanlar Firma Rehberi Yazarlar Gazetelerimiz
SON DAKİKA : Doğanlar Holding Bayramlaştı      Protokol Bayramlaşması Gerçekleşti      Ramazan Bayramınız Kutlu Olsun      Biga Esnafının Yüzü Arefe Günü Güldü      Belediye İftarları Sona Erdi      Kale Grubu Fabrikası Açıldı      3 Büyük Projeye Hibe Sözleşmesi      Biga Belediye Başkanı İsmail Işık’ın Bayram Mesajı      Üçüncü Kuşak Doğtaş Gençleri Huzurevinde      Arefe Pazarı Pazar Günü Kuruluyor      Biga FB Lokali Hizmette      Vefat ve Başsağlığı      Gümüşçay’da Final Maçları Ertelendi      Bigaspor ‘’Emin’’ Ellerde      Ak Parti İftarda Buluştu      Bigaspor Transfer Atağında      Engelliler Derneğinde İftar Yemeği Düzenlendi‏      Gümüşçay Belediyesi’nden Bonzai Uyarısı      Kaşdemir’den Müjde Üstüne Müjde      Edirne Gezileri Sona Erdi
YEREL YAŞAM EKONOMİ SİYASET EĞİTİM BELEDİYE KAYMAKAM TURİZM MAGAZİN ULUSAL SPOR
» Doğtaş

Hacı Ali Doğan Özlemle Anıldı

Doğtaş ın kurucusu merhum Hacı Ali Doğan ölümünün14.yılında okutulan mevlid ile anıldı.29 Eylül Pazar günü Biga kapalı Pazar yerinde okutulan mevlide Biga halkı müthiş ilgi gösterdi. Mevlide yaklaşık onüçbin kişinin katıldığı gözlendi. Mevlitde 250 personel görev aldı.

Mevilide Çanakkale AK Parti Milletvekilleri İsmail Kaşdemir ve Mehmet Danış, CHP Milletvekili M.Serdar Soydan, Çanakkale Valisi Ahmet Çınar, Biga Kaymakamı Fatih Genel, Biga Belediye Başkanı Mehmet Özkan, Belde Belediye Başkanları, Emniyet Müdürü Beyhan Gündoğan, Siyasi Parti Yetkilileri, Spor Kulüpleri temsilcileri, İş Adamları, Sivil Toplum Kuruluşlarının başkan ve yöneticileri, Doğtaş ailesi ve Yönetim Kurulu ile Biga halkı, ulusal ve yerel basın mensupları ve çevreden gelen misafirler katıldılar.

Saat 10:30 da başlayan mevlid-i şerifi Şeyh Ahmad Yunis (Kabe İmamı), Salman Andijani(Mekkeli Hoca), Mahmoud Elsayed (Mısırlı Kari), Rıza Günay (Kurra Hafızı, Mimar Sinan Camii İmam Hatibi, Türkiye Kuran-ı Kerim okuma Şampiyonu), Adem Karabey (Ünlü Mevlidhan, Kızıltoprak Camii İmamhatibi- Kadıköy), Aziz Hardal(Ünlü Mevlithan), Ömer Tertip(Çarşı Camii emekli Müezzini), Rahmi Uysal(Çarşı Camii Müezzini), Fethi Altındiş(Süleymaniye Camii İmam Hatibi) okudular. Aynı zamanda ilahiler söylediler.

Muhteşem kalabalık mevlid ve dualar okunurken duygusal anlar yaşadı. Mevlid sonunda son duayı Ömer Tertip  yaptırdı. Ardından Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan katılanlara teşekkür konuşması yaptı.Yine çocuklar unutulmadı pamuk helva, lokum ve harçlıklar dağıtıldı. Ardından 13 bin kişi hep birlikte hazırlanan yemekleri yediler. Bu yıl ayrıca Doğtaş tarafından iş müracaat standı açıldı ve işsiz vatandaşlar bu standda iş müracaatında bulundular. Yine Doğtaş Yönetim Kurulu tarafından hazırlatılan ANILARDA HACI ALİ DOĞAN  adlı Hacı Ali Doğan’ı anlatan kitap dağıtıldı ve yoğun ilgi gördü.

Biga Halkı Hacı Ali Doğan’ın Mevlidine Koştu

Doğtaş ın kurucusu merhum Hacı Ali Doğan ölümünün13,yılında okutulan mevlid ile anıldı.30 Eylül Pazar günü Biga kapalı Pazar yerinde okutulan mevlide Biga halkı müthiş ilgi gösterdi.Mevlide yaklaşık altıbin ile yedibin kişinin katıldığı gözlendi.

Mevilide Çanakkale CHP Milletvekili M.Serdar Soydan, Biga Kaymakamı Fatih Genel, Biga Belediye Başkanı Mehmet Özkan,Karabiga Belediye Başkanı Muzaffer Karataş, Emniyet Müdürü Beyhan Gündoğan, Siyasi Parti Yetkilileri,Spor Kulüpleri temsilcileri, İş Adamları , Sivil Toplum Kuruluşlarının başkan ve yöneticileri,

Doğtaş ailesi ve Yönetim Kurulu ile Biga halkı ve çevreden gelen misafirler katıldılar.

Saat 10 30 da başlayan mevlidi şerifi İstanbul Süleymaniye cami baş imamı Ekrem Nalbant, İstanbul Ataşehir Mimar Sinan cami imamı Yunus Balcıoğlu,İstanbul Çengelköy Celil cami imamı Abdullah Demir,Çanakkale Tatarlar cami imamı İsmail Cihan,Biga Süleymaniye cami imamı Fethi Altındiş,Nilüfer cami imamı Nail Avcı,Doğtaş cami imamı Ümit Kale, Çarşı cami müezzini Rahmi Aysal  Çarşı cami emekli müezzini Ömer Tertip okudular.Aynı zamanda ilahiler söylediler.

Muhteşem kalabalık mevlid ve dualar okunurken duygusal anlar yaşadı.Mevlid sonunda Biga Müftüsü son duayı yaptırdı.Ardından Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan katılanlara teşekkür konuşması yaptı.Yine çocuklar unutulmadı pamuk helva, lokum ve harçlıklar dağıtıldı.Ardından 6-7 bir kişi hep birlikte hazırlanan yemekleri yediler.Bu yıl ayrıca Doğtaş tarafından iş müracaat standı açıldı ve işsiz vatandaşlar bu standda iş müracaatında bulundular.Yine bu yıl ilk defa Doğtaş Yönetim Kurulu tarafından hazırlatılan ANILARDA HACI ALİ DOĞAN  adlı Hacı Ali Doğan ı anlatan kitap dağıtıldı ve yoğun ilgi gördü.

Doğtaş'ın kurucusu Hacı Ali Doğan'ın vefatının 12.yılında Biga ve çevre halkının yoğun ilgisi ile hak ettiği şekilde anıldı.

Yağmur nedeniyle kapalı pazar yerine alınan anma törenine yaklaşık 5 bin kişi katıldı. Bu önemli güne AKP Çanakkale Milletvekili İsmail Kaşdemir, Çanakkale Valisi Güngör Azim Tuna, Biga Kaymakamı Fatih Genel, Biga Belediye Başkan Vekili Mustafa Kahyaoğlu,  Jandarma Komutanı Abdullah Cengiz, Biga Emniyet Müdürü Beyhan Gündoğan, Belediye Meclis Üyeleri, CHP İlçe Başkanı İsmail Işık ve Yönetim Kurulu Üyeleri, MHP İlçe Teşkilatı, Belde Belediye Başkanları,  Doğtaş Ailesi, çalışanları ve Biga çevre halkı katıldı.

Mevlidi Biga Müftüsü Eyüp Baldemir, İstanbul Kadıköy Kozyatağı Cami İmamı Yunus Balcıoğlu, İstanbul Eyüp Sultan Cami Baş İmamı Metin Çakar ile Bigalı Mevlidhanlar, Ömer,Rahmi,Fethi,Halil,Ömür ve Süleyman Hocalar okudular.

Son duayı Biga Müftüsü Eyüp Baldemir yaptırdı. Mevlid sonunda Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan yaptığı teşekkür konuşmasında;

“Babamız Hacı Ali Doğan'ı vefatının 12. yılında rahmetle anıyoruz. Bizlere vasiyeti olan ‘Sizin yardımlarınızın iki katını Allah size verir’ felsefesini unutmadan elimizden geldiğince herkese yardımcı olmaya çalışıyoruz. Gün geçtikçe çalışanlarımızın sayısını arttırarak, yeni istihdam alanları yaratmaya çalışıyoruz. Şu anda bizler 10 bin kişilik bir aileyiz, daha da büyüyeceğiz. Anamız çok şükür başımızda, onu da çok seviyoruz.

Tüm protokol üyelerimize, halkımıza ve çalışanlarımıza bu önemli günümüzde bizleri yalnız bırakmadıkları için Doğtaş Ailesi adına teşekkür ediyorum.” dedi.

Daha sonra Doğtaş Mobilya Fabrikası’nda,  yeni yaptırılan Hacı Ali Doğan büstünün açılışı gerçekleştirildi.

Altın Bulmak değil, Altını üretmek önemli

Davut Bey Kendinizi Tanıtır mısınız?

Biga'da doğdum.8 kişilik bir ailede büyüdüm. Babam kahvecilik yapardı bizde yaz aylarında kardeşlerimle beraber babama yardım ederdik. Evliyim 2 çocuk sahibiyim.

Öğrenim Durumunuz Nedir?

Biga Lisesi'nden 1. sınıfta ayrıldım. Eskişehir Devlet Demiryollarında parasız yatılı okulunda okudum. Aynı zamanda Anadolu Üniversitesi İktisat bölümü mezunuyum.

Doğtaş'tan önceki iş ve evlilik hayatınızdan bahseder misiniz?

Çocukluğumuzda babamızın kahvesinde ona yardım ederdik. Ben daha sonra Eskişehir Devler Demir Yolları okulundan mezun olduktan sonra bir süre memurluk yaptım. Bandırma'da 4 yıl, Ankara'da 1 ay, Çankırı'da 2,5 yıl. Yaklaşık 7 yıla yakın memurluk hayatım var. 1985 yılında Selma Hanımla evlendim. 2 oğlum var. Büyük oğlum Ogün Yeditepe Üniversitesinde İç Mimarlık okuyor ve aynı zamanda İşletme eğitimi alıyor. Küçük oğlum Ozan Koç Üniversitesinde İngilizce İşletme okuyor ve aynı zamanda Elektrik ve Enerji Üretimi okuyor. Ben çocuklarımın eğitimlerine önem veriyorum ve çocuklarımla gurur duyuyorum.

Doğtaş'ın Yaratılmasından bahseder misiniz?

Mobilya sektörüne 1972 yılında giriş yaptık. 1987 yılında da Doğtaş'ı kurduk. Önümüzdeki yıl Mobilya sektörüne girişimizin 40. yılını kutlayacağız. Doğtaş’ın kuruluşunda babamın bu sektöre girmesi bizim için bir nimet. Kardeşim Adnan’ın da babamla birlikte mobilyacılıkta kendini geliştirmesi ve Doğtaş’ın gelişmesinde çok büyük katkısı var. Bende 7 yıllık memurluğumu bitirip geldim ve burada 6 ay gibi kısa bir sürede Doğtaş’ı kurduk. Doğtaş 6 kardeşin ortak olduğu bir şirket.

Doğtaş’ın şu an ki durumu ve İhracatı hakkında bilgi verebilir misiniz?

Doğtaş’ın şu an ki durumuna baktığımızda yurt içinde 45 ile 130, yurt dışında 65 ülkede 90 bayimiz var. Türkiye’de dünya markası olmak isteyen firmalara Türkalite belgesi veriliyor. Mobilya sektöründe ise sadece 3 firmada bu belge var ve biz onlardan biriyiz. Doğtaş şuan da ilk 500 firmanın arasına girdi. Anadoluda’da en büyük 272. firmasıyız. Geçen senede ekonomist dergisi tarafından Anadolu’nun en başarılı şirketi seçildik. Tüketici Hakları tarafından Altın Marka ödülü aldık. Bunlar bizim için önemli gelişmeler. Şu anda şirkette üretimde çalışanlar 800, perakende sektörümüzle birlikte toplam 1200 çalışanımız var. Bayilerimizle bunların yanında çalıştırdıklarıyla, içinde yönetim kurulunun da olduğu 10.000 kişinin geçimini sağlayan bir şirket kurduk ve bununla gurur duyuyoruz. Biz 5 yıllık hedefimizi belirledik. 2016 yılında 500 milyon dolarlık,2020 yılında da 1 milyar dolarlık bir satış hacmine ulaşmayı amaçlıyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içersinde de 1 milyar 200 milyon dolarlık bir satış bekliyoruz. Böylece hedefimiz sektörde 1 numara olmak.

Türkiye’de Mobilya Sektörü sizce ne durumda?

Türkiye’de mobilya sektöründe 65.000 firma var. Ben Mobilya Meclis Başkanlığı yapıyorum. Odalar ve Borsalar Birliğinde Sektör Başkanlığı görevim var. Burada sektörün sorunlarını tartışıyoruz. Örneğin Mobilya sektöründe KDV indirimini başbakana geçen sene bizzat 18 Mart törenlerinde aktardım ve devamında da mobilyada KDV indirimi başlatıldı. Şimdi mobilya sektöründe KDV’nin tekstildeki gibi %8 kalıcı olması için çalışmaları başlatıyoruz. Cidde ve Mekke seyahatinde Sanayi ve Ticaret Bakanımızla görüştüm. Başbakan yardımcısı Sayın Ali Canbaba’ya konuyu aktardım.  Bu sene ki 18 Mart törenlerin de bir aksilik olmazsa başbakanımıza bire bir konuyu tekrar izah edeceğim.

Türkiye’de hangi odalara üyelikleriniz var?

Tüsiad’da yönetim kurulu yedek üyesiyim. Burada özellikle Ümit Boyner başkanımız bana seni yönetim kuruluna almak istiyorum diye teklif ettiğinde yönetim kurulu ve yedek yönetim kurulu üyeleri ile eşleştirme yaptı. Ben Sanayi Çalışma Komisyonundayım. Mesela Sanayi Çalışma Komisyonu olarak Kayseri’de mobilya sektörünü anlatan bir konferans verdik. Bende orda konuşmacıydım. Türkiye’de sanayinin gelişmesi için de Tüsiad’da çalışmalarım devam ediyor. Bunu ilk defa söylüyorum, Türkiye İhracatçılar Meclisinde denetim kurulu üyesiyim. Bunun dışında sosyal faaliyetlerde çalışmalar yapıyorum. Örneğin Mart ayı içinde İnegöl’de Müsiad’ın orda ki mobilyacılarla ortaklaşa düzenledikleri mobilya sektörü ile ilgili konferansa konuşmacı olarak davet edildim. Daha sonra da Kayseri’de Genç Müsiad’ın orada ki bir üniversitede düzenlediği girişimcilik konulu konferansa konuşmacı olarak katılacağım. Mart ayı sonunda da Ankara’da ODTÜ’de düzenlenen konferansa konuşmacı olarak katılacağım.

Biga ekonomisi ve işsizlik hakkında neler düşünüyorsunuz?

Biga Sanayi ve Ticaret Odasında 4 yıl yönetim kurulu üyeliği 8 senede başkanlık olmak üzere toplam 12 yıl görev aldım. Biga’daki misyonumu tamamladığımı düşündüğüm içi bu seneki başkanlık yarışında bulunmadım. Şu anki arkadaşlarımız işi başarıyla yürütüyorlar. Biga’nın gelişmesinin sanayileşmeyle gerçekleşeceğini hep savunduk. Nitekim İçdaş’ın gelmesi Biga’mız için yararlı oldu. Ayrıca Biga Sanayi ve Ticaret Odası başkanlığı ve Organize Sanayi Bölgesi yardımcılığı yaptığım zamanlarda arsa satışlarını başlatmıştık ve satışları tamamlamıştık. Fakat krizden ve çeşitli sebeplerden dolayı yatırımlar istediğimiz şekilde tamamlanmadı. Organize Sanayi Bölgesinin tamamlanmasıyla Biga’nın çok daha ciddi sanayileşeceğine inanıyorum. Ama Biga’da bi İçdaş’ın olması, bi Doğtaş’ın olması yani örnek veriyorum, sadece Doğtaş’ın Biga’daki Biga’nın çevresindeki milli ekonomiye katkısı bin dolar, Doğtaş her yıl 100 milyon dolarlık kaynak getiriyor. Bizim merkezimiz burada olduğu için vergisini de, stopajını da, katma değeri ve ücretleri de burada ödüyoruz. Bunun için Doğtaş’ın Biga’ya katkısı küçümsenmeyecek kadar önemli. Doğtaş’ın diğer yatırımlarından enerjiyle ilgili ciddi bir yatırımımız var. 2007 yılı Kasım ayı müracaatında henüz bizde dahil olmak üzere kimseye lisans verilmedi. Çanakkale bölgesinde 24 tane rüzgar projemiz var. Bunun için Amerikalı bir ortak bulduk. Bu arkadaşımızın parası hazır yatırımını da yapmak istiyor. Lisansımızı aldığımız da yatırımımızı gerçekleştireceğiz. Bunun yanında Erzurum’da lisansını aldığımız hidroelektrik santrali baraj inşaatını başlattık. Tribünlerin siparişini verdik. 2 yıl sonra üretime geçecek. Ayrıca Ağrı’da lisanslı olan hidroelektrik santral yatırımımız var.  Bunun için de hem ortak hem finans görüşmeleri devam ediyor. Biz elektrik satışına da başladık, ciddi bir müşteri portföyümüz oluşmaya başladı. Bizim enerji şirketlerimizin hem İstanbul’da hem Ankara’da ofisleri var. Elektrik satışlarını bu ofislerden gerçekleştiriyoruz. Kırkgeçit Kaplıcalarında da cüzi bir ortaklığımız var ve gelişmesi için de çaba sarf ediyoruz. Biga’da yapmış olduğumuz Özel Can Hastanesi’nde de ortaklığımız var. Burada büyük ortağımız İhsan Çakır. Gerçekten İhsan Beyle ortak olduğumuz için şanslıyız. Başta hastaneyle ilgili sorunlar yaşadık ama şu anda kadromuz tamamen oluştu ve çok iyi bir ekip oldu. Eksik olan tıbbi malzemelerimizi temin ettik. Biga için önemli bir nimet olduğunu düşünüyorum. Bunun dışında sektör olarak perakende sektörümüz var.  Bizim yaklaşık olarak 30 tane mağazamız var. Doğtaş’ı da büyütüyoruz. Yeni 15.000m2 kapalı alan inşaatımız var. 2012 yılında da 30.000m2 kapalı alan yapmayı düşünüyoruz. Dolayısıyla bu yıl içersinde 250 kişilik personel alımı yapacağız. Böylece personel sayımızda direkt çalışan olarak 1450 kişiye ulaşmış olacak.

Aile Kanunlarınız olduğunu biliyoruz. Bunlardan bahseder misiniz?

Doğanlar ailesi olarak aile meclisi anayasamız var. Aile meclisi anayasasını kardeşlerimle birlikte ortaklık kurduğumuzda mutabık olarak hazırladık ve ilk konu hepimizin aynı maaşı almamız oldu. Bizde kasanın sorumluluğu muhasebededir. Maaş günü geldiğinde muhasebe hesabımıza maaşlarımızı yatırır. İstediğimiz zaman kasadan para almayız. İkinci kuşakta 15 yaşına geldiğinde şirkette staj yapacağını bilir. Üniversite okumak zorundadır. Yaz aylarında şirkette çalışmak zorundadırlar. Mesela fabrika ve pazarlama stajları vardır. Ayrıca mezun olduktan sonra da 2 yıl başka bir şirkette çalışma zorundadırlar. Mesela 61 yaşına geldiğimizde emekli olma zorunluluğumuz vardır. Bunların hepsi yazılı olduğu ve herkes mutabık olduğu için bir sorun yaşanmamaktadır.

12 Haziranda seçimler var. Her parti kendisi için çalışmalarına başladı. Siz bu konuyla ilgili neler düşünüyorsunuz?

Şu anda AKP iktidarının 8 yıllık sürecinde tek partinin getirmiş olduğu istikrar ekonomiyi de istikrar sağladı. Ülkenin gelişmeleri de somut olarak ortada. İhracatın artması, enflasyonun düşmesi gibi. Ülke olarak önümüz açık. Önümüzdeki dönem seçimler ne olur bilemem. Bizim herhangi bir siyasi kimliğimiz yok. Ben de dahil olmak üzere hiçbir kardeşim siyasete girmeyi düşünmüyoruz. Siyaset ülkeye hizmet etmekse bizde sanayici olarak hizmet ediyoruz. Şu anda 3 parti yarışacak gibi duruyor. Her partinin kendine has özellikleri var. Hepsine başarılar diliyorum.

Bu kadar yoğun çalışma hayatınız arasında spor yapabilme imkanı bulabiliyor musunuz?

Ben hafta da iki gün mutlaka yürüyüş yaparım ve saunaya girerim. Bu beni psikolojik olarak rahatlatıyor. Özellikle kiloma dikkat etmeye çalışıyorum. Yoğun çalıştığımız için bizim kilo alma gibi bir lüksümüz yok.

Bigaspor’u tarihinde 3. lige çıkardınız. Fakat Bigaspor tekrar düştü Doğtaş Bigaspor’u düşünüyor mu?

Biz Bigaspor’da bir ekip kurduğumuzda acemiydik. Kadir Atay’ında yönlendirmeleriyle iyi bir ekip oluşturduk. Biz 3 yıllık bir çalışma için geldik ve bu 3 yıl içinde Bigaspor’u 2. lige çıkaracağız dedik. İlk yıl 3. lige çıktık ve ilk hedefimizi gerçekleştirmiş olduk. İkinci yıl 3. ligde 2. lige çıkmak için çok çabaladık. Bigaspor’un tarihinde 3. lige çıkmak bir ilkti ve bu bir ekip işiydi. Bunu tüm ekip beraber başardık ve düşmemek için her türlü mücadeleyi verdik. Sonunda da takımı düşürmeden anahtarları teslim ettik.  Şu anda Bigaspor başarısız demek istemiyorum ama nedenlerini düşünüyoruz ve üzülüyoruz. Çünkü içinde bulunduğu durum iyi bir durum değil. Bigaspor’u Doğtaş yapmayı çok istiyorum, bunu zaman zaman yönetimde de dile getiriyorum. Yönetim Kurulunda böyle bir karar çıkartabilmem için Şadan Bey’i ikna etmem lazım. Diğer kardeşlerim destek verir fakat birinin projeyi yürütmesi gerekir. Ben eskisi gibi Biga’da fazla vakit geçiremiyorum ve benim daha ulusal görevlerim var. Bu yüzden projeyi Şadan Bey önderliğinde gerçekleştirmemiz gerekiyor.

Çarşamba Postası hakkında düşündükleriniz?

Sitenizi ve gazetenizi çok beğeniyorum. Çarşamba Postası isminin Biga’yı yansıttığını düşünüyorum. Yerel basını desteklemek Biga’daki herkesin görevidir. Başarılarınızın devamını diliyorum.

Unutamadığınız bir anınızı anlatabilir misiniz?

1987 yılında Doğtaş’ı kurduğumuz zamanda güzel işler yapıyorduk ve peş peşe kanepe satıyorduk. Fabrikamızı kurduk, Çan’da mağaza açtık. O zamanlar böyle güzel gelişmeler çevrede görülünce 90’lı yıllarda bizim için altın buldular dendi. Yine bir gün berber Şaban abiye traş oluyorum, o sordu bana; Sizin için altın buldular diyorlar dedi. Bende evet kardeşlerim bu akşamda aramaya gidecekler dedim. O zamanlar akşamları köylere çekyat satmaya giderdik. O yaşlarda kardeşlerim ve ben barda, sağda solda gezmek yerine gündüz ürettiğimiz malı akşamları köy köy gezerek satıp malı paraya çeviriyorduk. İşte altın bulmak budur.

İstekleriniz Sorunlarınız
Karabiga Bld. Gençlikspor’da Küçük Dönemi

YAZARLAR
Ali Galip Akyıldırım
Yolumuzun Hep Aydınlık Olması İçin…
Alaattin Akçal
Biga’nın Coğrafi İşareti Neden Yok?
Erdem Karan
Allah’a Ulaşmayı Dileyin Kadir Gecesi(2)
Fuat Sürmeli
Çanakkale'nin Tamamen Renkli İlk Gazetesi
Biga'nın İlk İnternet Televizyonu ve Cep Gazetesi
Biga'nın Evlere, Köylere ve Okullarına, Dağıtılan En Yüksek Tirajlı Gazetesi
Sitemizde Yayınlanan Yazı ve Dökümanların İzinsiz Alınması Çoğaltılması Yasaktır